Vi använder nödvändiga cookies för att säkerställa att vår webbplats fungerar korrekt. För att förbättra din upplevelse, analysera webbtrafik och anpassa annonsering, använder vi även andra typer av cookies. Genom att klicka på 'Ok' godkänner du användandet av dessa cookies.
Toppsäljare vecka 40
Här är våra bästa Megafynd just nu enligt våra kunder
Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande:
- Du står själv för returfrakten tillbaka till oss.
- Vid byte står vi för kostnaden i samband med utskick av ny vara.
OBS! Meddela oss innan du skickar dina varor.
- Ångerrätt och öppet köp
Följande gäller: - Produkten ska vara i nyskick och återförsäljningsbar. Förpackningen får inte vara bruten, skadad eller sakna delar. - Om produkten har utgångsdatum tas den inte i retur om datumet har passerats.
- I det returnerade paketet så ska det finnas med ett brev med ert ordernummer och anledningen för returen.
- Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. - Vid nyttjande av ångerrätt står kunden för returfrakten. - Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas summan för godkända returnerade varor samt fraktkostnad för leverans (Ej returfrakt).
Returadress vid ångerrätt | Hellström & Bonnevier Handel AB | Linta Gårdsväg 5 | 16874 Bromma
- Undantag för ångerrätten: Ångerrätten gäller inte eller upphör att gälla för avtal som avser: - leverans av varor som inte är lämpliga för retur på grund av hälsoskäl eller av hygieniska skäl om de öppnas av dig efter leverans, eller som, på grund av sin beskaffenhet, efter leverans, blandas med andra artiklar; (t ex underkläder, alla lösa kondomer) - leverans av varor enligt kundens specifikationer eller tydligt anpassade varor efter personliga preferenser. - leverans av varor som snabbt kan försämras (t ex ätbart) eller varor anpassade för en speciell period (t ex adventskalendrar).
- köp av juridisk person och/eller leverans till företag.
-Returer som inte godkänns kommer antingen att återsändas till kunden på kundens bekostnad eller destrueras/kasseras.
Reklamation
För att göra en reklamation loggar du in och klickar på "Reklamera" i din orderlista. Du kan reklamera en order online i upp till 20 dagar. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt fabrikationsfel. Det gäller ej ätbara varor eller intimprodukter inklusive underkläder. Små avvikelser i en produktbild godkänns ej som reklamation såvida produktens innehåll inte ändrats. Reklamerade varor ersätts med ny likadan vara i det fall det är möjligt. Slängda varor kan ej reklameras. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
- Om ytterligare material behövs för att hantera reklamationsärendet ska det tillhandahållas inom 7 arbetsdagar efter förfrågan.
- Vid nyttjande av reklamationsrätten så står kunden för returfrakten, men vid godkänd reklamation så återbetalas frakten.
Återbetalning
Återbetalning vid t ex nyttjande av ångerrätt tar upp till 7 dagar om du använt Klarna.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies (då kommer dock inte sajten att fungera som den ska eftersom varukorgen behöver denna funktion). Mer information får du på Post- och telestyrelsens hemsida.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.
Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.
* Som livsmedel räknas alla varor med 12% moms. Momsatsen framgår i faktura/kvitto.