Vi använder nödvändiga cookies för att säkerställa att vår webbplats fungerar korrekt. För att förbättra din upplevelse, analysera webbtrafik och anpassa annonsering, använder vi även andra typer av cookies. Genom att klicka på 'Ok' godkänner du användandet av dessa cookies.
Toppsäljare vecka 37
Här är våra bästa Megafynd just nu enligt våra kunder
Överskottsbolag... vi tänkte faktiskt när vi började med Megafynd att det kan sända lite fel signaler. Och jag tror faktiskt vi har fått bevis på att det blivit så nu! Överskott är ju vad vi håller på med, delvis. Men många produkter är inte alls gamla utan sådana som vi säljer regelbundet eller som vi kunnat köpa billigt.
En kund mejlade mig häromdagen och frågade om utgångsdatum på Taft. Han hade nämligen hört talas om oss och att vi säljer "gamla" saker. Just Taft är ju en produkt som är allt annat än gammal. Vi köpte det sista som fanns i Sverige (den slutar tillverkas) och utgångsdatum är ett år EFTER att man öppnat burken. Oöppnade burkar håller i flera år. Och det är ju lite tråkigt att folket därute tror att vi bara säljer gamla saker. Vi, jag och de andra här, känner att det här nog kan hämma oss framöver. Och därför måste vi komma på en ny cool slogan!
Men vad ska vi hitta på då? Billigast och bäst? Störst och vackrast. Nja...
Jag gillar att fynda även på börsen. Även om det mest är andra som tjänar pengar på mina aktioner där så ledde mitt intresse mig till en fondkväll som Avanza bjöd på. Väl där, med Claes Hemberg på scenen och Avanzas startup slide laddad, tänkte jag det jag tänkt många gånger förr. Man ska inte uppfinna hjulet flera gånger. Under Avanzas logga stod deras slogan "Mer till dig, mindre till banken". Och det är ju lite det vi står för också. Mer till dig och... ja, mindre till handlarna. Även om vi inte säljer mjölk och kött så har vi ju faktiskt hårfärg och pasta. Så kanske Mer till dig, mindre till handlarna är vår framtida slogan. Har du någon bra idé? Mejla oss. Har du rentav en slogan som är oslagbar, och som vi använder, lovar jag att du ska bli vackert belönad!
Amerikanska traditioner. Det är grejjer det. Det finns stor kommersiell kraft bakom återkommande traditioner. Kanelbullens dag, fars- och mors dag och..