Vi använder nödvändiga cookies för att säkerställa att vår webbplats fungerar korrekt. För att förbättra din upplevelse, analysera webbtrafik och anpassa annonsering, använder vi även andra typer av cookies. Genom att klicka på 'Ok' godkänner du användandet av dessa cookies.
Toppsäljare vecka 37
Här är våra bästa Megafynd just nu enligt våra kunder
Det är fredag och jag kikar lite på mejlen våra kunder skickat till oss under veckan. Det är inte jag som sköter kundtjänst, men det är ändå intressant att se om det kommit in några speciella önskemål eller om vi fått ovanligt många frågor av en viss karaktär.
Idag kom ett mejl där det stod "VAFAN! ni lurade mej på 10% rabatt, klarna betalning kan man ej skicka ett meddelande på, skämmes fanimej!".
Vi skickade ut ett erbjudande till våra kunder häromdagen där man får rabatt enligt några speciella kriterier. I det här fallet handlade det helt enkelt om att kunden avslutat köpet utan att faktiskt ange rabattkoden (som man gör genom att klicka på en länk med samma namn). Det är inget konstigt med det. Vi har ingen stor ruta mitt i blickfånget för detta eftersom det är viktigare att visa totalpris etc. Så det må hända. Men varför tror man automatiskt att man blivit lurad? Vi lever i en värld där konsumenten är otroligt skyddad och där e-handlare är väldigt måna om få fina vitsord av sina kunder i den virala världen. Och att man glömmer ange rabattkoden är ju inte ett större problem än att man lägger in rabattkoden i efterhand.
Veckan började dock väldigt bra med fina mejl från väldigt glada och nöjda kunder. Och dagen är inte slut, den kan fortfarande sluta lika bra!
Mitt budskap, som e-handlare med 14 års erfarenhet, är att utgå inte från att e-handlare luras. För att sätta i system att lura kunder på småbelopp finns det ingen etablerad aktör som gör. Det vågar jag faktiskt lova. Och skulle du vara osäker på vilket företag du handlar av, slå upp företaget på t ex allabolag.se och kika om det finns en omsättning och en företagshistorik. Kika i sidfoten, längst ned på sidan. Där står ofta ett organisationsnummer som du kan använda för att se vilket företag du handlar med. Ett sajtnamn kan skilja sig från företagsnamnet så utgå alltid från organisationsnumret som ser likadant ut som ett personnummer. I vårt fall 556868-6363.
Amerikanska traditioner. Det är grejjer det. Det finns stor kommersiell kraft bakom återkommande traditioner. Kanelbullens dag, fars- och mors dag och..